1    1. Pre nego što pozovete servisera pogledajte sledeće:

  • Da li je termostat uključen ili prekidač za uključenje uređaja (nemaju ga svi rashladni ur.u domaćinstvu)

  • Da li je utikač u utičnici

  • Da li u utičnici ima napona (najlakše se proveri uključujući neki drugi uređaj u utičnicu za koji znate da je ispravan)

  • Ako se uverite da je rashladni uređaj propisno uključen a isti ne radi  tad POZOVITE  frigo servis. TEL.064/128 17 33 Bićete zadovoljni našom uslugom.

2.  Kad primetite da vaš frižider ili zamrzivač ne hladi dovoljno uradite sledeće:

  • Očistite frižideru ili zamrzivaču kondenzator  koji se nalazi pozadi rashladnog uređaja. Usled cirkulacije vazduha (prinudne ili prirodne) na njemu se hvata prašina koja  onemogućava efikasnu kondenzaciju freona i motor kompresor radi sa višim pritiskom time troši više el.energije, a ima manji rashladni kapacitet odnosno slabije hladi.

  • pomerite termostat na veću vrednost.

  • Ako je frižider ili zamrzivač tesno pripojen sa bočnih strana drugim elementima morate vrh frižidera ili zamrzivača osloboditi raznih predmeta, a posebno do zida jer se tu najčešće nalaze prorezi koji služe za prolaz toplog vazduha. Kod nekih uređaja kondenzator je integrisan ispod bočnih stranica  (stranice greju) ,tada se mora obezbediti slobodan prostor pored stranica kako bi se obezbedila dobra izmena toplote.  Ako i posle ovog niste zadovoljni  hladjenjem da bi izbegli svaku subjektivnost  neophodno je izmeriti temperaturu u frižideru ili zamrzivaču.    

3.  Frižider treba da hladi  od 1°C do 8 °C / najbolje  1 do 4/ a zamrzivač od -18°C do -24 °C u zavisnosti od položaja na kom se nalazi termostat. Ako vršite merenje temperature vodite računa da merenje bude tačno.

Ako ste sve preduzeli kako Vam savetujemo u najboljoj nameri, a i dalje niste zadovoljni hlađenjem frižidera ili zamrzivača POZOVITE  frigo servis.     TEL. 064/128 17 33 Bićete zadovoljni našom uslugom. Posedujemo znanje i iskustvo u održavanju frigo uređaja.

Obuka za frigo-servisera, frigo-mehaničara  

picture-048

picture-159

Naši uslovi za pohađanje kurseva su da kandidat ima završen  najmanje treći stepen stručnosti u bilo kojoj tehničkoj školi. Po obavljenom razgovoru savetuje se izbor odgovarajućeg nastavnog programa koji se individualizuje. Nastavni plan se realizuje po metodologiji praktične nastave I REALIZUJE SE u laboratorijskim uslovima. Posedujemo veliki broj nastavnih sredstava na kojima kandidat realizuije svoju obuku. Takođe postoje svi neophodni instrumenti i alati za izvođenje nastave. Sredstva, alati i instrumenti su istovetni uređajima koji se koriste u rashladnoj tehnici u svakodnevnoj praksi.

Prednosti obuke: Izbor tema i dužine trajanja , trajanje u kontinuitetu, potpuna pripremljenost za nastavu u pogledu nastavnih sredstava, za preduzeća najmanje odsustvo radnika sa posla što smanjuje ukupne troškove obuke, realizacija obuke po dinamici naručioca obuke.

Tokom pohađanja kursa za frigomehanicara odnosno obuke za frigoservisera kandidat dobija prava i efikasna znanja i stiče veštine  za samostalno obavljanje frigo- serviserskih poslova. 

Kompleks gradiva koji se obrađuje:

1. Uvod u teoriju hlađenja

2 .Elementi rashladnog sistema i zaštita na radu

3. Tvrdo lemljenje, spajanje cevnih vodova

4. Rashladni fluidi i oprema za vakumiranje i punjenje rashladnih uređaja

5. Osnovne vežbe iz električnih instalacija na rashladnim uređajima

6 .Monzaža elemenata rashladnog sistema,lemljenje cevi ,vakumiranje i punjenje sa rashl. fluidom. povezivanje el. instalacije i puštanje u rad rashladnog sistema. Merenje električnih i neelektričnih veličina na rashladnom uređaju ( sve ovo u varijantama sa R-134a, R-600a, R-404a, R-22 , R-290 i dr .)

7.  Kvarovi i njihovo otklanjanje

 

Na slikama su kandidati  iz preduzeća послатих na obuку и стручно усавршавање za обављање frigomehaničarских послова:

20210319_11534020210319_11531420210319_11514720210319_115059
picture-166picture-171picture-176picture-163picture-058

Princip rada fržidera:

Frižider je relativno jednostavan rashladni uređaj koji se sastoji od motor-kompresora, kondenzatora ,filtera-dehidratora, kapilarne cevi, isparivača, i rashladnog fluida. Ovo predstavlja rashladnu instalaciju i kad dodamo termostat povezan u kolu elektro napajanja motor -kompresora  koji ima svoj bimetalni i polazni rele to je sve što je minimalno potrebno da frizider autonomno radi i hladi.

Motor-kompresor usisava gasovit rashladni fluid te isti sabija u kondenzator gde se uz pomoć visokog pritiska i odvođenja toplote gas pretvara u tečnost koja ide  preko filtera i kapilarne cevi do isparivača gde se freon  ubrizgava u isparivač. U isparivaču pod dejstvom niskog pritiska i toplote namirnica freon isparava  i tako oduzima toplotu.  Kao isparen odlazi u kompresor gde se opisani ciklus rada frižidera ponavlja dok se ne postigne temperatura koju smo odredili položajem termostata. Ovo je princip rada frižidera, zamrzivača, klima uređaja, ledomata, toplotnih pumpi, odvlaživača vazduha i drugih rashladnih uređaja koji koriste razne vrste freona. Postoje i frižideri koji rade na sasvim drugom principu  kao što su  apsorpcioni  i  frižideri zasnovani na Peltierovom efektu.

 picture-032friziderpicture-133

 

Rad na konstruisanju i izradi učila „UKI 1“ zavredio je najviše priznanje „ZLATNA TABLA „na Međunarodnom sajmu učila u Beogradu i u upotrebi je u više el.teh. škola koje se bave obrazovanjem  serviserskog   kadra.hwscan00003

Uređaj poseduje sjajne mogućnosti u obučavanju frigoservisera uključujući čak i merenje rashladnog kapaciteta u zavisnosti od vrste ekspanzije ili drugih eksploatacionih uslova uz stalno praćenje svih parametara rada rashladnog sistema. Praktično ograničenje je stručnost i mašta nastavnika koji izvodi nastavu. Nadam se da će i ovo doprineti da vaše frižidere, zamrzivače, vitrine, ledomate, hladnjače, klima uređaje, aparate za izradu sladoleda, sušače vazduha i druge rashladne uređaje da popravljaju i održavaju u ispravnom stanju stručni serviseri jer je to važno za zdravlje svih nas.

S poštovanjem , Vaš Majstor.

 

ЗАШТО ХЛАДИМО ?picture-096

 

Основни разлог хлађења намирница је спречавање развоја микроорганизама који утичу на квалитет хране. У основи  имамо дубоко замрзавање за чување до годину и више година, и краткотрајно чување свеже хране.

На температури од -18 до 4  и од 63 до 100  већина бактерија се не множи али и не угиба.

 На температури од 4 до 15  и од 40 до 63  је спори раст

На температури   од 15 до 36 и од  38 до 40 је значајан раст

На температури од 36 до 38 је брзи раст бактерија

Одавде можемо лако извући закључак да је ОПАСНА  ЗОНА  ОД  5 до 60 степени Целзијуса.  Следи да је идеална температура за чување свежих намирница у опсегу од 0 до 4 Целзијусова степена.  

Овај текст о развоју бактерија је написан на основу графикона једне познате стране фирме која се бави конструкцијом елемената за расхладне уређаје .

 Кућни фрижидери у зависности од подешености термостата, старости уређаја као и учесталости отварања врата могу се сматрати исправним ако је температура ваздуха у фрижидеру у току дана нешто виша од 4 степена. Ноћу када се фрижидер не отвара температура намирница треба да је до 4 степена /приликом провере температуре хлађења најбоље је мерити температуру намирница/.

 С обзиром на ову зависност следи наш посао конструкције расхладних уређаја који морају одговорити  технолошким потребама  у целом ланцу производње, прераде и продаје хране. Власници пре свега професионалних  расхладних уређаја сходно свему овоме пре куповине треба да виде има ли расхладни уређај АТЕСТ .  А кад већ поседују фрижидер, хладњачу или замрзивач треба да воде рачуна коме поверавају поправку и одржавање. Правилним избором стручног и одговорног сервисера власник расхладног уређаја ће имати вишеструку корист која се огледа у правовременој поправци и довођењу уређаја у пројектовано стање. 

 Tel. 064/128 1733